L'Aurora, La Planeta, la Trono, La Mercantil i Teatre Nu impulsen la 2a convocatòria artística 'Estrena't al territori'

05.02.2024

Una iniciativa de cinc sales privades del territori, Teatre de l’Aurora (Igualada), Sala La Planeta (Girona), Sala Trono (Tarragona), La Mercantil (Balaguer), La Casa del Teatre Nu (St. Martí de Tous), amb el suport d’ADETCA i l’ICEC.

 

La convocatòria vol impulsar, des del territori, la creació teatral emergent mitjançant el suport a companyies novelles per a la producció i gira de dramatúrgies pròpies. 

 

Les companyies poden consultar les bases a la pàgina web de l’Aurora i poden presentar candidatures fins al 25 de febrer del 2024.

 

El Teatre de l’Aurora, juntament amb altres quatre sales de teatre privades del territori, Sala La Planeta (Girona), Sala Trono (Tarragona), La Mercantil (Balaguer) i La Casa del Teatre Nu (St. Martí de Tous), tornen a presentar la convocatòria artística de suport a la producció i gira al territori per a companyies emergents “Estrena’t al territori”. La convocatòria vol impulsar, des del territori, la creació teatral emergent mitjançant el suport a companyies novelles per a la producció i gira de dramatúrgies pròpies.

La convocatòria té com a objectius fonamentals ajudar a les companyies joves en la producció teatral i estimular-los a formar part de la indústria cultural; descentralitzar la producció i generar circuit; potenciar l’activitat teatral privada fora de Barcelona i generar una xarxa entre les sales privades del territori.

La convocatòria està oberta a companyies emergents catalanes que presentin espectacles en qualsevol llenguatge escènic ideats per a espais interiors i que no hagin estat estrenats ni produïts.

Entre les propostes presentades s’escollirà una proposta guanyadora que comptarà amb el suport en les diferents fases de la creació: assessorament, residència tècnica en una de les sales privades del territori i exhibició de dues funcions en cadascuna de les quatre sales.

Les companyies poden consultar les bases de la convocatòria a la pàgina web del Teatre de l’Aurora. El període de presentació de propostes comprèn des d'avui 5 de febrer fins al 25 de febrer de 2024.

En l’edició 2023 es van rebre una totalitat de 88 propostes i la guanyadora va ser la Cia. Les Heyvan amb l’espectacle Iceberg que es va estrenar a La Mercantil de Balaguer.

El projecte compta amb el suport de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i amb la col·laboració del Festival RBLS de Barcelona.

Actualitat